Hvem er du som Zalando-kunde?

Som en del af indkomstopkaldet i 2018 offentliggjorde Zalando en oversigt over sine vigtigste forbrugersegmenter. Da Zalando når næsten 23 millioner brugere i Europa, har de gode data til at definere brugeradfærd og tendenser. Det er interessant, at 73% af brugerne falder ind i et af følgende segmenter:

Hip Hopper

Teens der kan lide at holde sig til flokken. De er kendetegnet ved popkultur og vil ikke skille sig ud for meget. Mærker, de bruger er Only, Adidas Originals og Nike.

Gadesnobber

De følger trends nøje og bruger nemt ekstra penge for at holde deres stil opdateret. Mærker, de bruger er Missguided, New Balande, Coverse og Zign.

Friske familier

Nybagte forældre, der er omhyggelige med stilen. Da børn er dyre, er de, der hører til dette segment, mere prisbevidste. Friske familier afbalancerer ofte omkostninger / stil meget godt. De bruger ofte følgende mærker: OVS, Petit Bateau, Pier One, Burton og Benetton.

Moderne mainstreamers

Moderne stil, åben for forandring, prisbevist, det er disse nøgleord. De har en tendens til at købe tøj fra større store mærker i stedet for dyrere velkendte mærker. Jack og Jones i stedet for Hugo Boss. Alle bestseller-mærker (Vero Moda, Jack og Jones, Selected osv.) Er typiske for denne gruppe.

Preppy Strivers

Som det Zalanod lægger ordet “stræbere” her. De defineres som unge karriereorienterede mennesker, der ved, at de er på vej op. De har penge at bruge på, hvad de kan lide. Mærkerne de følger er Tommy Hilfiger, Ralph Lauren og…. ja, det er sandsynligvis de to, der står for det meste af, hvad Preppy Strivers køber.

Happy Casuals

Dette er voksne, der ikke prioriterer mode meget, de ved, hvad de kan lide, og vil have, hvad de allerede bruger, udskiftet, når det bæres. Her handler det om, hvad der er behageligt og kendt. Typiske mærker inkluderer Espirit, Anna Field, Tamaris og Tom Tailor.

Kulturede eliter

Defineret som god voksen karriere mennesker med høj uddannelse og høj selvtillid. De har penge og bruger dem på, hvad de kan lide aka shoppere ofte. Dette segment gælder for tidløs luksus snarere end de nyeste trends.

Hvilken kategori falder du i? Efterlad din mening i kommentarfeltet nedenfor. Se på Zalandos magasinsektion for mere markedsindsigt: https://annual-report.zalando.com/2017/magazine/

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *